Empires Newbie

Empires & puzzles dla nowicjuszy

#1 Podstawy

brak komentarzy

Na początek przejdźmy do podstaw.

Fundamentem rozgrywki są pojedynki.
Aby prowadzic batalie, będziesz musiał zadbac o rekrutowanie, oraz rozwój bohaterów.
Bohaterowie ci wezmą na barki cały ciężar bitwy.
Ale czym jest bohater bez oddziału. W E&P oddziały reprezentowane są przez tarcze na obszarze gry.
Walka polega na układaniu, jak najdłuższego combo wymierzonego w przeciwników. Poza combem gra daje nam możliwośc łączenia tarcz w tarcze specjalne (4 tarcze tego samego typu w rzędzie) lub też diament (5+ tarcz w  ciągłości ). Po kliknięciu specjalnej tarczy, następuje atak w formie krzyża, zaś po kliknięcie diamentu wypala wszystkie tarcze jednego typu w przeciwnika)
Każdy atak generuje punkty many naszych bohaterów. Wypełnienie paska many pozwala nam
na użycie „ulta” bohatera.

Empires_2018-02-04-14-21-43

Po kliknięciu diamentu, we wroga uderzą wszystkie zielone tarcze aktualnie dostępne na planszy. Po za tym w tym wypadku mamu możliwośc użycia 3 ultów

Każdy bohater, oddział, pomniejsi przeciwnicy, bossowie oraz tytani reprezentują jeden z 5 żywiołów.
są to kolejno:

  • Ogień– kolor czerwony
  • Lód – kolor niebieski
  • Natura – kolor zielony
  • Mrok – kolor fioletowy
  • Światłośc – kolor żółty

Każdy z tych żywiołów jest silniejszy przeciw jednemu oraz słabszy przeciw innemu.
wygląda to w następujący sposob:

  • OGIEŃ > natura
  • NATURA > lód
  • LÓD > ogień

Proste ? Na razie tak, jednak pewnym  problemem jest światłośc i mrok, gdzie
Mrok jest silny przeciw światłości, jednak słabo sprawuje się w starciu z innym Mrokiem.
Identycznie sprawa u reprezentantów światłości, gdzie światłośc jest silna przeciw mrokowi
słabsza zaś przeciw innej światłosci.

 

zależności pomiędzy żywiołami widoczne są w lewym górnym rogu ekranu walki

zależności pomiędzy żywiołami widoczne są w lewym górnym rogu ekranu walki

Jak widac wprowadza to namiastkę meta-gry przed każdym starciem, gdzie trzeba dobrac team,
tak aby jak najmocniej skontrował przeciwnika.

W dobieraniu bohaterów do teamu nie ma ograniczeń, można powołac do boju bohaterów reprezentujących wszystkie 5 żywiołów, lub też całą 5 może reprezentowac jeden żywioł.

Gdzie haczyk zapytacie? Haczykiem w układzie teamu jest ewentualny brak reprezentanta jednego żywiołu.

Dla przykładu mamy team czerwony-czerwony-zielony-niebieski-fioletowy

Empires_2018-02-04-14-01-01

przykładowe ustawienie teamu

w tym przypadku atak czerwonymi tarczami będzie silniejszy o sumę obrażeń obu czerwonych bohaterów,
zaś światłośc, której w w/w teamie nie ma, nie zada żadnych obrażeń.

Obrażenia są tym silniejsze im silniejszy jest poziom bohatera, jego ranga…. oraz poziom naszych wojsk.
(O podnoszeniu poziomu napiszę w kolejnej części)

Każdy bohater, oraz oddział charakteryzuje się stopniem rzadkości.
W przypadku bohaterów mamy do czynienia z następującym podziałem:

  •                  —-> bohater pospolity
  • **                 —-> bohater niepospolity
  • ***               —-> bohater rzadki
  • ****             —-> bohater elitarny
  • *****           —-> bohater legendarny

Im rzadszy bohater, tym jego „ult” jest potężniejszy, oraz wyższy poziom jest w stanie osiągnąc

Empires_2018-02-04-14-09-02

Przykładowi bohaterowie wraz ze stopniem rzadkości określonym za pomocą *

W przypadku jednostek wygląda to następująco:

  • *                   —-> jednostka pospolita
  • **                 —-> jednostka niepospolita
  • ***               —-> jednostka rzadka
  • ****             —-> jednostka elitarna

W przypadku jednostek poziom rzadkości ma wpływ na ilośc modyfikatorów (max 4) statystyk działających na bohatera (atak, obrona, regeneracja, szansa na atak krytyczny etc.)

Empires_2018-02-04-14-11-53

Przykładowe jednostki wraz ze stopniem rzadkości określonym za pomocą *

 

Cóż, w temacie „podstaw” walki było by to wszystko. W późniejszych częściach postaram się omówic ulepszenia bazy, questy, tytanów, temat sojuszy, artefaktów bitewnych, questów itd.

Powodzenia w walce Wojownicy :)

Zostaw odpowiedź